Olemme vireä pirkanmaalainen yhdistys joka  järjestää kokouksia, kursseja, esitelmä- ja juhlatilaisuuksia sekä tutustumiskäyntejä työpaikoille

Yhdistyksen historia

Yhdistyksen historiikki on koottu painetuksi kirjaksi. Voit saada kirjan Coffee Break tai muiden yhdistyksen tilaisuuksien yhteydessä tai sopia kirjan toimituksesta hallitusjäsenen kanssa.

Tampereen Seudun Teollisuuslääkärit ry perustettiin vuonna 1973 tekstiilikoneiden jyskiessä, metallin taipuessa ja savipiippujen tupruttaessa vielä Tampeeen taivaalla. 50 vuoden aikana  Tampereen kaupunkikuva ja työolosuhteet ovat muuttuneet merkittävästi. Tampereen työterveyslääkärit ovat olleet muutoksen kuluessa aktiivisina vaikuttamassa työterveyden tarpeissa. Muutoksen myötä myös nimi muutettiin Tampereen Seudun Työterveyslääkärit ry:ksi.

50-vuotishistoriikki on aikamatka yhdistyksen synnystä kohti nykytilaa kuvaten yhdistyksen kasvua ja alkuperäisten tarkoitusperien toteutumista.

TSTLY 50 v historiikin e-kirja

Huomiot historiikkiin:

Historiikin väitöskirjalistauksesta on jossain kohtaa harmillisesti kadonnut Panu Oksan väitöskirja

Panu Oksa; Asbestosis, its detection, and predictors of progression and cancer, 1998

Kaivoskuvassa henkilönimipuutos: Kimmo Jokinen

Soitto soi ja Laulu raikaa -laulukirja

Vuonna 1999 TSTLY 25-vuotisjuhlan yhteydessä julkaistiin TSTLY:n laulukirja “Soitto soi ja laulu raikaa”.

Kirjojen painos on loppunut, mutta sähköisen version voit ladata ao. linkeistä.